ANNEKE VAN GIERSBERGEN - FORÅRETS FØDSELAR - 40 ÅR D. 8. MARTS 2013 - TILLYKKE!!!!!!!

lørdag den 16. januar 2010

4 stykker smørrebrød og den nye med Megadeth :-)

Jeg har en drøm....en drøm om, at der en dag, inde på Strøget i København, vil åbne en kombineret smørrebrøds- og heavy metal-forretning :-) Så kunne jeg gå ind, og hen til disken og sige til den søde og venlige ekspeditrice: "Øh....ja....jeg vil egentlig gerne have et stykke med røget ål, en "dyrlægens natmad", et stykke med fiskefilet og rejer, og et med æg og tomat". Hvortil ekspeditricen kunne svare: "Yderst fornuftigt valg, Carsten, hvis jeg må have lov at uddele lidt ros på denne grå og triste efterårsdag....Maden er smurt og klar til dig om cirka et kvarter. Vil du ikke fordrive ventetiden med at tjekke heavy metal-afdelingen? Vi har lige fået noget sjældent svensk black metal hjem". (Jo, det vil jeg hellere end gerne....).

Sådan et paradis af en forretning kommer nok aldrig til at se dagens lys...., men så er det jo herligt, at der findes et pragtfuldt alternativ. For inde på Strøget, skråt overfor varehuset Illum, ligger FONA 2000, hvor 1. salen bl.a. rummer en velassorteret heavy metal-afdeling, og oppe ved Hovedbanegården, i begyndelsen af Vesterbrogade, ligger en suveræn smørrebrøds-forretning. Jeg tænker på smørrebrøds-forretningen i højre side af Vesterbrogade, lige ved siden af Steno Apotek.

Har man både tid og penge tilovers, og kommer til København, kan man få en rigtigt god tur ud af at besøge disse to forretninger. Jeg vil dog klart anbefale, at man besøger FONA 2000 først og smørrebrøds-forretningen sidst....:-)

http://www.youtube.com/watch?v=EoHR_zfA8_I

1 kommentar: