ANNEKE VAN GIERSBERGEN - FORÅRETS FØDSELAR - 40 ÅR D. 8. MARTS 2013 - TILLYKKE!!!!!!!

søndag den 15. juli 2012

"FFF" by Shining (Sweden)


Shining (Sweden):"FFF", (from the album "VII: Född förlorare", 2011):

(Dedicated to Susanne Kvarforth (1957-2010))

Jag förbannar min moder for hennes val att skapa ett liv
Och jag förbannar min fader for hans ljumna, snart tjugosju år gamla säd så viril

Men främst så förbannar jag mig själv, du motbjudande fanskap, du smaklösa skämt
Från födseln förlorad, sedan barnsben evigt dömd
Jag är den felande länken, ett misstag som aldrig börde få ha hänt

Jag säger nej till livet, nej till mig själv
Och alla guds perverterade skapelser
Moder jord, alla skogar och fjäll
Jag säger nej till livet, nej till mig själv
Och alla guds perverterade skapelser
Moder jord, alla skogar och fjäll

En genpol så defekt
Ett mörker så perfekt

Jag säger nej till livet, nej till mig själv
Och alla guds perverterade skapelser
Moder jord, alla skogar och fjäll
Jag säger nej till livet, nej till mig själv
och alla guds perverterade skapelser
Moder jord, alla skogar och fjäll

(lyrics: Niklas Kvarforth)

http://www.youtube.com/watch?v=828attiEfzk

http://www.youtube.com/watch?v=3oU1Te0SlB8

(It actually took me several months to get a copy of Shining´s latest full-length...., (and I was totally convinced that life was without problems of any kind....ha ha....).  But thank God, I succeeded :-) "VII: Född förlorare" is in my opinion Shining´s best album this far...Dark and melodic as we´ve been used to, but on a slightly higher level than before! The six tracks are damn fine, but especially the closer "FFF" makes you think about life.

(And now we´re talking God, I also thank him for the day back in 2009, when I discovered Shining :-)).

Next great heavy metal-song with lyrics here on HEAVY-SKOV will be available FRIDAY JULY 20 or SATURDAY JULY 21 or SUNDAY JULY 22....See you!

Kind regards
Carsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar