ANNEKE VAN GIERSBERGEN - FORÅRETS FØDSELAR - 40 ÅR D. 8. MARTS 2013 - TILLYKKE!!!!!!!

fredag den 22. april 2011

Essence

Enslaved:"Essence", (fra albummet "Ruun", 2006):

The question is this
By will alone
Does my heart carry the strenght
To see you burn
When I do not wish to part
To see them farewell
Does my heart carry the strenght
To leave you behind

The eternal search for purity
A fragile hope for the just and fair
Order feeds from the corpses
All beauty must die

Where is the essence
In beast or scripture
Where lie the laws
In stars or temples
I can not see my self
Not your orbit
I can not see the others
Not your eyes

It lasts for ever when you let it go
Purity and pain

Where is the essence
In beast or scripture
Where lie the laws
In stars or temples
I can not see my self
Not your orbit
I can not see the others
Not your eyes

If I told you I´d get you through
I´d have to let you fall deep down

Not because of malice
You needed to
And I´ll remember
What we had

It lasts for ever when you let it go
Purity and pain

(tekst: I. Peersen)

http://www.youtube.com/watch?v=7PgxBWhvExw

(Hver gang jeg lytter til Enslaved´s "Essence", kommer jeg automatisk til at tænke på en bestemt sommerdag i 2006....Jeg sad i køkkenet, og lyttede til albummet "Ruun", som jeg næsten lige havde købt, da det pludselig ringede på døren. Udenfor stod en kvindelig nabo, som fortalte, at hun skulle til at samle et skab, men manglede en hammer. Mens jeg rodede i min kasse med værktøj, slog det mig, at "S" kunne høre hver en tone af "Essence", som netop i dét øjeblik lød ud af højttalerne, og jeg overvejede et øjeblik, om jeg skulle slukke for musikken, men undlod....Her små 5 år efter har "S" og jeg stadigvæk et godt naboskab, så hun har nok hørt den musik, der var mere afskrækkende end Enslaved....ha ha....

Bergen´s Enslaved´s intelligente black metal med progressive elementer fra 1970´erne er virkelig frydefuldt for sjælen, når man føler, at tilværelsen mangler dybde...., hvilket jo mildelst talt sker af og til :-)).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar